what doesn't kill you makes you stronger.

Tumblr_ly4fiaemgb1r7byd6o1_400_large
Jag tror dem flesta har hört den meningen förr. För att översätta den direkt till svenska: det som inte dödar dig gör dig starkare (det som inte dödar härdar). Jag tycker det är fel. När jag tänker på de gånger jag fått mitt hjärta krossat har jag inte blivit det minsta starkare efteråt. Jag har blivit räddare. Jag har blivit en svagare person än jag var innan. Att ta sig ut ur ett förhållande som inneburit mer negativa saker än positiva kan man komma ut som en vinnare och känna sig starkare än förr. Men inte när man är så jävla förälskad och det helt plötsligt tar slut. Det lämnar så mycket frågor. Så mycket frågor man har som man inte får svar på. Var jag för högljudd eller hade jag kanske fula kläder? Borde jag inte sagt dem där orden som kanske fick honom att inte vilja träffa mig mer eller borde jag kanske varit lite roligare. Tillslut slutar man tänka och försöker släppa och acceptera att det inte blir som man trodde. Men man är ändå så jävla mycket svagare. Man känner sig så misslyckad och inte ett dugg starkare i längden. I alle fall inte jag.

Kommentarer

Skriv nått fint ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0