fjorton.

Idag satt det två tjejer framför mig på bussen. Jag skulle gissa att dem var i 14 års åldern. Det gör alltid lite ont i mig att se deras lager mascara och deras osäkerhet när de går in i bussen för att hitta ett säte. Jag påminns nämligen hur det var att vara 14 år. Jag har aldrig sminkat mig speciellt mycket men den osäkerheten. Den osäkerheten jag såg i hennes ögon var mina ögon för 4 år sedan. Är medveten om att jag bara skriver om kärlek i denna blogg. Men jag tror det handlar om kärlek. Kärleken till sig själv. Att även fast en kille kanske skrattar åt vad du har på dig, eller någon annan gör något för att såra dig så vill jag att du står upp för dig själv. För du är den viktigaste personen du har, för vet du? Du kommer leva med dig själv varje dag. Jag kunde hata det. Hata tanken på att jag var jag. Men nu, 4 år senare så tycker jag inte det är så hemskt. Visst kan jag hata en del saker med mig själv (att jag kan falla för en kille bara när jag träffar honom en gång till exempel), men i vissa fall älskar jag att jag är jag. Så gör aldrig något ni inte vill göra. Vill ni inte gå på den där festen där alla kommer vara fulla, eller ha sex med den där killen bara för att han vill det, så gör det inte. Gör vad ni vill och visa er själva självrespekt. Han kommer inte gilla dig mera bara för du har ett tajt u-ringar linne, och han kommer inte gilla dig mer om du döljer vem du egentligen är.

Läser igenom detta inlägg och inser att det blev aningen rörigt. Rörig söndag.


Kommentarer
Postat av: Heidi

ojj, äntligen har jag hittat en go blogg att läsa, och jag är fjorton... inte självsäker, men vill bli.

Jätte bra blogg verkligen :) !

2012-02-11 @ 09:43:48
URL: http://fotostuff.blogg.se/

Skriv nått fint ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0