svartsjuk.

Tumblr_ljmziejik61qilfrko1_500_large
Svartsjuk. Varför finns det ens? Varför fick jag en dubbel dos av det och varför kan du inte ens få prata med en tjej utan att jag måste gå ifrån bordet och se mig själv i spegeln och upprepa "skärp dig, skärp dig, det är bara en kompis, skärp dig". Jag visar det aldrig, aldrig. Jag tror att folk inte egentligen ens vet om att jag är särskilt svartsjuk. Denna egenskap hos mig hatar jag. Den är så jobbig och får mig att må så dåligt. Är jag ensam om detta? Jag är medveten om att flertal är svartsjuka men mina kompisar blir ofta förvånade när jag berättar att jag grät inne på toan för att jag såg han krama en tjej. Deras svar blir ofta "Namen, skojar du? Det var ju hans gamla skolkompis". Denna onödiga energi som gör så ont i kroppen. Det gör ont i mig och det är bara för jag bryr mig om dig. Har du någonsin varit svartsjuk för jag kramat en kille? Och har du någonsin varit tvungen att lämna bordet bara för att se din spegelbild och försöka lugna ner dig bara för du sett mig kolla på en kille? Jag tvivlar på det.

Kommentarer
Postat av: hemlig

Hej!

Jag har det precis som du. Vet inte vart det kommer från eller varför det är så starkt i just mig. Har precis läst runt på din blogg och jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Bra blogg, du har hittat ett ämne som många kvinnor säkert letar efter utan att finna. Fortsätt så!

2011-08-07 @ 23:50:48
Postat av: Sandra.

Jag känner verkligen exakt så här, det gör ont att ens läsa att någon känner såhär.. för det gör ont ont som fan.. man kan knappt andas.. jag tänker på det varje dag, tänk om han ser ngn annan mer än mig. man är helt enkelt osäker med sig själv

2011-08-15 @ 01:23:12

Skriv nått fint ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0