Ovetandet om det verkligen är värt det

Det har kommit till en punkt i mitt liv då jag sätter trygghet före lycka. Egentligen går väl dem ofta hand i hand. Men kärlek för mig är inte trygghet. Kärlek för mig är så långt ifrån trygghet man kan komma. Kärlek för mig är den största rädslan jag har. Att hela tiden gå runt och vara så livrädd över att jag inte ska duga för honom, eller att jag kanske inte är tillräckligt vacker för honom. Herregud hur ska man ens kunna se på mig när jag har dem där finnarna på hakan. Eller ens bli attraherad av den kropp jag har. Så fort jag blir kär, eller intresserad av någon är det som om någon drar bort en matta under mig. Jag har ingen kontroll och mitt liv blir bara en enda röra. All trygghet försvinner och killen jag gillar har fullständig kontroll över mitt mående. Det har kommit till den punkten i mitt liv där jag värdesätter trygghet före allt annat. Och därför vet jag inte om det är värt det längre. 

Kommentarer
Postat av: A.

Jag är precis likadan. Vet inte vad jag är mest rädd för, att vara med honom eller utan..

2013-07-12 @ 23:52:02

Skriv nått fint ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0