det gör inget.

Tumblr_lp8etxhknx1qmtn2zo1_500_large
Söndagsångest. Eller ångest överhuvud taget för man har gjort något man kanske har lite ångest för. Ha inte det. Jag tänker främst på om man varit ute, och druckit lite mycket och så ser man att han står där. Han man är riktigt kär i men man vet inte vart man har varandra. Jag har haft så mycket ångest för saker jag gjort som egentligen inte spelar någon roll. För vet ni? Om han verkligen gillar dig för den du är. Eller om han verkligen vill ha dig, just dig. Så spelar det ingen roll. Det gör inget om du kanske försökte kyssa honom utan att säga någonting, för vet ni? Han gillar det om han gillar dig. Det är ju så jävla logiskt. Om man gillar någon, älskar man då inte om den skulle säga "jag tycket om dig". Om man råkar vara lite väl klängig så hade han bara uppskattat det om han gillar dig. Tänk er själva. Om du hade gillat en kille och när du träffat honom ute gick han bara fram till dig och kysste dig. Klart som fan man skulle uppskatta det.

I vissa fall tror jag bara att det är bra om man varit lite väl på, för kanske får man ett svar då. Man kanske får en diss och när man vaknar nästa morgon vill man bara dö. Men kanske är det bra? Kanske gör det den hela processen kortare. Än att man inte vågat gå fram på krogen men att man sedan tänkte på honom konstant när man stod på dansgolvet. Vad gör han? Vad är det för tjej och ser han mig? Nu fick man ett svar, och ibland är det inte det svaret man vill ha. Tänk er att den smällen hade kommit så småningom ändå. Kanske längre fram, kanske när det var fler känslor inblandade och kanske när hela ditt liv plötsligt kretsade kring honom. Ibland måste man våga för att vinna, trots att det kan innebära att man kan förlora.


Kommentarer
Postat av: emma

när jag ligger där med bakfyllesmaken i munnen och känner en ångest över något som i mitt huvud bara är dimmiga pusselbitar, då försöker jag tänka så här. Det är svårt för man vill helst bara ligga kvar i sängen hela livet och när pusselbitarna från kvällen läggs ihop.. Ja då vill man bara ligga i en isvak hela livet.... Docl är jag en person som är feg när det gäller allt, never put myself in the spot. Men du har rätt! Om killen gillar en så blir han glad och om inte.. ja då kom man kanske billigt undan. Fina texter!

2012-01-30 @ 22:55:09
URL: http://asongforhedwig.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du skriver ofta exakt så som jag känner, det är nästan sjukt hur nära mitt liv du träffar med många av dina texter. Ville bara säga att jag mår så bra när jag läser dina inlägg för då vet jag att jag inte är ensam med att känna så. Du skriver även ofta lösningar och hur man ska tänka och det hjälper verkligen!! So keep it up!

2012-02-01 @ 20:03:55

Skriv nått fint ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0