Självrespekt.

För ett tag sedan skrev Michaela Forni om självrespekt i sin blogg. Jag läste det inlägget 2 gånger. Jag funderade mycket på det efter. Jag har aldrig tänkt så förr. Så jävla helvetes sorgligt egentligen. Att jag aldrig tänkt att jag måste visa mig själv respekt. Jag är mästare på att visa andra respekt och att vara så trevlig mot alla, även fast dem inte förtjänar det. Men när det kommer till mig själv, den person jag verkligen borde vara rädd om, skiter jag totalt i om den inte får någon respekt av andra, eller visar det gentemot mig själv. Jag hatar mig för det. Jag trycker ner på mig själv och tänker att "jag kanske förtjänar att må såhär", "jag kanske inte förtjänar någon bättre än honom". Så tänkte jag när jag satt där med honom och han sa "skit du i det" när jag frågade honom vad han gjorde nu för tiden. Att jag inte reste mig upp och bara gick. Förstod att han inte förtjänar mig. Tänk på det hörrni, snälla snälla fina ni, tänk på eran självrespekt. Visa er själva respekt och låt inte någon skitstövel få er att vara respektlösa mot er själva. Ni är så jävla viktiga. Va lite egoistiska ibland och tänk att han inte förtjänar mig. Ha självrespekt.

Kommentarer

Skriv nått fint ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0